joi, 18 iulie 2013

Prepelite bio - umplute si imbracate







Am primit aceste minunatii de prepelite bio si foarte proaspete, de la prietenii mei, de la micro ferma Bio Prepelita.
Daca doriti sa aveti si dumneavoastra, oua si carne proaspata de prepelita, puteti comanda aici: www.bioprepelita.ro !
Pentru a profita de prospetimea lor, m-am apucat sa prestez o reteta, o combinatie intre prepelite umplute si prepelite in bacon.
Inspiratia a venit de la Maitre Aurelian Sabinus, ale carui retete minunate le gasiti pe siteul www.maitre.ro.
Va rog sa fiti blanzi cu mine, este prima oara cand gatesc prepelite!

Ingrediente:
- 3 prepelite
- 6 feli de bacon

pentru umplutura
- 200-250 g ficat de pasare
- 200 g ciuperci champignon
- 1 legatura marar, eu nu am avut
- 1-2 ceapa verde
- 1 ou
- 1/2 pahar de vin alb sec sau demisec

pentru marinada
- 1 pahar de vin alb sec sau demisec
- cescuta ulei
- 3 lingurite mustar dulce
- 1/2 capatana de usturoi
- zeama de la 1 si 1/2 lamaie
- cimbru, ienibahar, eu am avut uscate
- 2 foi de dafin
- boia iute, piper negru macinat, sare

Preparare:

In primul rand am spalat foarte bine prepelitele si le-am sters.
Cu toate ca stiam ca sunt tinere, am zis ca nu strica sa le marinez:
- am amestecat toate ingredientele pentru marinada
- am turnat peste prepelite
- le-am masat putin cu marinada
- le-am acoperit
- si am uitat de ele la frigider cam 12 ore ( de seara pana dimineata ).

Dimineata pe racoare m-am apucat sa fac umplutura:
- am spalat bine ficateii si i-am uscat
- am curatat ciupercile si le-am taiat marunt
- am curata, spalat si taiat marunt ceapa verde si mararul ( asa trebuia, dar eu am fost cascat si am uitat sa cumpar marar )
- am incins putin ulei si am pus ficateii
- am lasat 2-3 minute pe o parte, 2-3 minute pe cealalta
- am adaugat ceapa, ciupercile si 1/2 pahar de vin
- am pus capac si am lasat pana a scaut toata zeama, amestecand din cand in cand
- am scos ficateii separat, i-am lasat sa se raceasca si i-am taiat marunt

- am amestecat din nou, ficateii cu ceapa si ciupercile
- am adaugat oul, mararul taiat marunt ( pe care eu nu l-am avut ), sare, piper si am amestecat bine

M-am apucat de umplut prepelitele:
- am scos prepelitele din marinada, sa nu o aruncati caci o vom folosi
- cu o lingurita, am umplut foarte bine prepelitele
- le-am legat picioarele, sa nu fuga din cratita, cu ata de cusut, pusa in doua ( nu am avut din cea alimentara )

Si acum sa le imbracam cu baconul:
- punem la fiecare pasarica ( a se citi prepelita ), cate 2 feli de bacon, pe care le prindem cu scobitori

Introducem la cuptor:
- intr-o cratita de tuci, cu capac, am pus marinada in care au stat
- am pus prepelitele umplute si imbracate, asezate pe o parte

- am acoperit cu capacul si am dat la cuptorul bine incins
- lasam sa stea cu capac cam 15 minute pe fiecare parte
- luam capacul si mai lasam cam 15-20 de minute pe fiecare parte sau pana se rumenesc frumos

Pofta buna si spor la bucatarit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...