duminică, 21 iulie 2013

Retete culinare - Hummus


S-a deschis lângă noi un magazin de condimente și produse deosebite, unde am găsit năut uscat și tahini (este o pastă de semințe de susan) și am zis să încerc să fac o rețetă de hummus.
Nu mi-a ieșit chiar așa cum aș fi vrut la consistență, dar la gust e absolut delicios!


Ingrediente:
- 300g năut uscat
- 1/2 linguriță de sare
- 2 căței de usturoi
- 130 ml tahini (pastă de semințe de susan)
- sucul de la o lămâie
- ulei de măsline (sau chiar de susan, se găsește la Lidl), semințe de susan  - - chimen pentru servire.


Preparare:
Năutul se lasă la înmuiat în apă peste noapte.

A doua zi, se scurg boabele de năut și se pun într-o cratiță cu apă proaspătă care să le acopere în totalitate. Se pun la fiert cu un vârf de sare, iar când începe apa să fiarbă, se înlătură spuma și se reduce focul la minim unde se lasă până se înmoaie boabele de năut (aproximativ o oră jumătate). Se completează din când în când cu apă, având grijă ca boabele să fie în permanență acoperite de apă.
După ce au fiert, se lasă să se răcească un pic, iar apoi se înlătură membrana care învelește fiecare bob (eu pasul ăsta n-am mai avut răbdare să-l fac și sunt convins că din cauza asta n-am obținut consistența aceea moale la final). NU aruncați apa în care a fiert năutul!


De aici totul e foarte simplu:
Usturoiul tocat mărunt, sarea, tahini și sucul de lămâie se mixează împreună într-un robot de bucătărie până când amestecul este un pic mai deschis la culoare și mai închegat. Se adaugă boabele de năut și se mixează până se ajunge la o consistență foarte moale.

Se subțiază hummusul cu lichidul în care au fiert boabele de năut până se ajunge la consistența dorită. Eu am mai adăugat și o linguriță de turmeric, este un condiment foarte sănătos pe care l-am găsit la același magazin, dar care schimbă întreaga culoare a hummusului într-o nuanță foarte gălbuie, deci nu-l recomand neapărat.
Se servește cu ulei de măsline, semințe de susan și chimen, iar în mod tradițional este acompaniat de pâine lipie, murături, mentă proaspătă și ceai fierbinte.

Poftă bună si spor la bucatarit!

Un comentariu:

  1. Sincera sa fiu abia acum o luna am descoperit humusul si chiar am fost placut impresionata...este foarte gustos si foarte sanatos...voi incerca cu siguranta aceasta reteta :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...