luni, 5 noiembrie 2012

Cheesecake cu dovleac copt





Daca tot mi-a ramas dovleac, dupa ce am facut Supa crema de dovleac cu mere, am cautat pe "gugalescu" retete de ceva dulce cu dovleac. Aceasta reteta, de pe siteul Teo's Kitchen, parea interesanta prin combinatia de dovleac, mar si branza.
Ca de obicei am facut unele modificari, fortat de inspiratie si de ce ingrediente si forme aveam la dispozitie.


Am făcut următoarele modificări:
- în primul rând, am folosit o formă cu diametru de 26cm, deci am dublat toate cantitățile din rețeta originală
- în loc de pișcoturi, am folosit biscuiți Amaretti (se găsesc la Lidl). gustul lor amărui contrastează foarte bine cu dulceața prăjiturii
- strat de biscuiți am pus doar pe fund, nu și pe margini
- în loc de acel mix condimente pentru plăcinte am folosit un amestec de condimente pentru vin fiert de la Galeo (l-am găsit în Cora), dar pentru că acesta are foarte mult zahăr, am folosit ceva mai puțin zahăr în rețeta de bază. Am mai pus și 2 lingurițe de scorțișoară măcinată.

Reteta originala o gasiti aici.

Ingrediente:
- 260 g biscuiti amaretti
- 120g unt topit
- 2 lingurite cacao
- 2 linguri faina
- 2 lingurite condimente pentru vin fiert de la Galeo
- 900 g crema de branza Philadelphia
- 2 linguri smantana
- 400 g dovleac copt
- 250 g zahar tos
- 6 oua
- 2 lingurite scortisoara
Preparare:
Mai intai incingem cutorul la 150°C si tapetam  tava cu hartie de copt. Apoi ne ocupam de crusta: amestecam in blender biscuitii, cacaua si untul topit. Pasta obtinuta o presam pe  fundul tavii. Coacem crusta 10 minute, apoi o lasam sa se raceasca putin inainte de a pune umplutura.
Pentru umplutura, amestecam cu mixerul crema de branza cu zaharul, pana avem o spuma si zaharul nu se mai simte aproape deloc. Punem apoi dovleacul si amestecam. Urmeaza ouale, pe rand, amestecand bine dupa fiecare. Nu uitati sa trageti din cand in cand cu spatula compozitia de pe marginile vasului, pentru ca aceasta sa se mixeze uniform. La final adaugam faina si condimentele si amestecam bine.





Turnam umplutura peste crusta. Coacem cheesecake-ul 1 ora, 1 ora si un sfert sau pana e rumenit usor pe margini, dar mijlocul e inca usor gelatinos daca miscam tava. Stingem cuptorul, deschidem usa pana la jumatate si lasam cheesecake-ul sa se raceasca 30 min. Il scoatem apoi si il lasam la temperatura camerei pana e racit complet, apoi il ungem cu un strat foarte subtire de smantana.
Il lasam la rece peste noapte inainte de a il taia, asta daca rezistam miresmei de dovleac si condimente.
Pofta buna!


5 comentarii:

  1. Super ..imi place mult ! Ma tenteaza sa-l incerc si eu.
    o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. yammy,merita incercata,eu mi-am facut rezerva de dovleci

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesanta reteta, nu o stiam! merita incercata, arata si bine
    anaflorin2005@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata genial! O trec pe lista de "to do"! Merge de minune in perioada asta in care se gasesc dovleci peste tot.
    doinim@ymail.com

    RăspundețiȘtergere
  5. MMMMMMMM ce bine arata! ma gandeam la cine stie ce prajitura sofisticata cand am vazut imaginea! E usor de pregatit si ingredientele nu sunt scumpe, asa ca este o reteta perfecta mai ales acum de sarbatori! agnes14181@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...