miercuri, 14 noiembrie 2012

Retete - Oua umplute

Ingrediente:
- 12 oua
- 2-3 castraveti acrii
- 100g smantana
- 1 lingura mustar
- sare, piper
Pentru maioneza
- 1 ou crud
- 200 ml ulei
- 1 lingurita mustar
- 1 lingura zeama de lamaie
- un praf de sare

Preparare:
Spalam ouale, le punem intr-un vas acoperite de apa si le dam la fiert pentru cel putin 15 minute. Le scurgem de apa in care au fiert si punem peste ele apa rece si le mai lasam 15 minute (asa se vor curata mai usor de coaja).

Cat timp se fierb ouale facem maioneza, care de fapt este gata in doua minute...da, da ati citit bine!
In vasul de la mixerul vertical masuram 200 ml ulei, adaugam oul crud si intreg, lingurita de mustar, lingura cu zeama de lamaie, praful de sare si mixam. In reteta originala se folosec 300 ml ulei, eu am folosit doar 200 si totul este OK!




 Cand s-au racit ouale le curatam de coaja cu grija,  le taiem in jumatate pe lung si scoatem cu grija galbenusurile. Am repetat "cu grija" pentru ca sunt operatii delicate de care depinde aspectul oualelor umplute!





Dam prin razatoarea cu ochiuri mici ouale si le frecam bine cu lingura de mustar si smantana. Adaugam castravetii dati prin razatoarea cu ochiuri mici si storsi bine de zeama si condimentam dupa gust. Punem si maioneza ( eu am pus-o toata, voi pueti sa puneti cate o lingura si sa amestecati, gustati si daca mai trebuie mai puneti cate o lingura pana ajungeti la gustul dorit) si amestecam bine.
Umplem jumatatile de ou cu aceasta compozitie si ornam cu ce avem la indemna, dupa inspiratia fiecaruia. Eu am ornat ouale umplute cu morcov si castravete acru.
Dam ouale umplute la frigider pentru cel putin doua ore. Sevim ca aperitiv.
Pofta buna!

15 comentarii:

  1. N-am mai mancat din copilarie!! bunica ne rasfata cu oua umplute!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Va rog sa ma scuzati ca intreb ....dar cu ce sunt umplute ouale acestea ca pe pagina nu este prezentata nici o reteta,cu nici un ingredient.....nimic doar o poza cu niste oua...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. maioneza., se poate unge si cu pate de ficat cu unt frecat, cu branza si unt,..

      Ștergere
  3. Imi plac tare mult ouale umplute; m-ar interesa reteta, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da vreau reteta.Fac si eu,dar clasic,cu pate de ficat sau vegetal.Ai alta idee?Poate cu ton,sau altceva?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Noi facem destul de des oua umplute ca sunt grozav de bune :) si dispar imediat de pe platou, dar cred ca am cam exagerat in ultimul timp cu ele, chiar daca au avut umpluturi diverse :))

    RăspundețiȘtergere
  6. sunt delicioase si sunt preferatele copiilor,au o compozitie foarte gustoasa si nu sunt gretoase.....

    RăspundețiȘtergere
  7. F interesanta combinatia cu muraturi.
    Cred ca se potriveste la ornament si bacon caramelizat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca se potrivesc pentru masa de craciun

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt convinsa ca au iesit delicioase ouale umplute! Din pacate, eu nu pot incerca aceasta reteta pentru ca sunt alergica la maioneza :(
    dn_zaharia@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  10. imi place sa le pregatesc si cum se apropie Sarbatorile e o idee buna de aperitiv
    anaflorin2005@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  11. Vai eu nu stiu cum reusesc dar mereu ma coletesc de la maioneza:(, o mananc cu pofta, dar tot nu ma las, chiar daca stiu ca zac imi place orice fel de mancare la care se adauga maioneza. Va sugerez sa dati prin razatoare o telina si sa o amestecati cu maioneza si sa o serviti intinsa pe felii de paine! Este exceptionala! Nu o mancati insa cu pofta ca o patiti:)). In privinta acestor oua umplute, exista si alternativa de a le umple cu mustar, pentru tine DANIELE fiindca ai precizat ca esti alergica la maioneza. agnes14181@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt delicioase si invita la degustare prin estetica, un aspect foarte important pentru cei mici si mofturosi.
    ambrozya4u@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...