sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Clatite umplute - la cuptor







Ingrediente:
Pentru clatite
- 500 ml bere blonda
- 2 oua
- faina cat cuprinde
- marar
- sare
- ulei

Pentru umplutura
- 600 g piept de pui tocata
- 400 g ciuperci
- 1 ceapa
- 100 ml smantana
- 1 pahar vin alb
- marar
- ulei
- sare, piper
Pentru sos
- 150 ml smantana
- 1 pahar cu vin alb
- 150 g cascaval
- 2 oua
Pentru uns tava
 2 linguri unt





Preparare:
Batem bine ouale cu berea si un praf de sare. Adaugam treptat faina, pana obtinem un aluat de consistenta unei smantani, in care adaugam si mararul taiat marunt. Din aceasta compozitie pregatim clatite dupa metoda clasica.

Carnea de pui se condimenteaza si se pune in ulei incins sa se rumeneasca, apoi se adaucacepa si ciupercile taiate marunt. Se mai lasa sa se caleasca puti si se adauga vinul. lasam sa fiarba pana scade tot vinul.
Lasam sa se raceasca si adaugam smantana, amestecand bine.
Pe fiecare clatita punem doua linguri de umplutura si le impaturim ca pe sarmale.
Ungem o tava termorezistenta cu unt. Asezam clatitele una langa alta.
Amestecam smantana cu vinul si ouale, condimentam si turnam peste clatite. Radem cascaval deasupra si dam la cuptorul bine incins.
Sunt gata cand se rumenesc bine.
Se pot servi cu smantana alaturi de un vin alb!
Pofta buna!

13 comentarii:

  1. clatitele mi-au adus aminte de desert, asa ca va dau o reteta de prajitura care ar completa acest meniu:

    Prajitura desteapta

    Porţii 4 persoane:

    9 ouă
    250 g zahăr
    1 pachet de unt
    9 linguri de făină
    1 pachet zahăr vanilat
    1 L lapte

    Gălbenusurile se freacă cu zahărul. Se adaugă apoi untul topit si răcit, laptele rece, albusurile bătute spumă, zahărul vanilat si faina. Se pune totul într-o tava tapetată si se lasă o oră la cuptor, la foc foarte mic si pe pozitia cea mai de sus a cuptorului. Timp de o oră nu se deschide cuptorul. După o oră, prăjitura noastră desteaptă are si blat si cremă si glazură! O prăjitură care se asează singură. Se ornează după preferintă si se serveste!

    Spor la treaba si pofta buna!
    Dinu Anamaria (ana_gugustiuca@yahoo.com)

    RăspundețiȘtergere
  2. n-am facut niciodata aceasta reteta, pare foarte interesanta si delicioasa
    alina16mary@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesanta reteta,nu am mai incercat clatite coapte pana acum si mai ales cu bere in compozitie:)
    yadydeea_puss[at]yahoo[dot]com

    RăspundețiȘtergere
  4. Am notat reteta si abia astept s-o incerc! Nu am facut niciodata clatite umplute la cuptor, vreau sa le fac o surpriza alor mei :))
    dn_zaharia@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  5. imi ploua in gura! trebuie sa incerc si eu
    anaflorin2005@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Clatite cu bere? chiar nu am mai intalnit pana acum. Tinand cont ca aceste clatite nu dispun de o umplutura dulce, probabil ca berea are rolul ei aparte in aceasta reteta, mai ales ca berea este considerata un aliment in realitate(cine vrea sa se ingrase poate sa treaca la consumul de bere:))). Eu nu beau oricum niciun fel de alcool, asa ca pentru mine ar fi un ipediment faptul ca aceste clatite ar contine bere, dar nu si pentru prietenii mei:)). Apropos, fiindca este post, vreau sa mentionez ca exista posibilitatea pregatirii clatitelor fara oua. Eu am facut si mi-au iesit gustoase.(insa tot cele cu oua sunt mai reusite). Revenind la reteta prezentata, imi permit sa spun ca seamana perfect cu shaormele, si deja mi-au lasat apa in gura de pofta. Eu cred ca le-as manca daca nu as sti ca au in continut alcool, fiindca sunt extrem de apetisante la o prima privire, si cand ma gandesc cat de frumos miros in momentul scoaterii acestora din cuptor deja simt ca mi se face foame:). Pofta buna! agnes14181@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da sigur ca da, dar daca stau sa ma gandesc bine sunt multe bomboane si prajituri care au in continut rom, lichior etc si mananc ca nu am ce sa fac:)). agnes14181@yahoo.com

      Ștergere
  7. clatite umplute cu carne! iuuuu acuma ca e frig as putea sa incalzesc un pic cu cuptorul si cu aceste clatite :)
    daianav@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...