marți, 5 martie 2013

Tarta cu crema de vanilie si capsuni


Am gasit aceasta reteta simpla pe siteul www.dulcegarii-culinare.ro. Multumesc Antonina S. !




Ingrediente:

Pentru aluat

- 150g faina
- 1 ou
- 90 g unt, rece
- un varf de cutit sare
- 1 lingura de apa
- 50 g nuci macinate
Pentru crema
- 500 ml lapte
- 1 baton de vanilie
- 4 oua
- 180 g zahar
- 80 g faina

Preparare:

Aici v-am pus descrierea cuvant cu cuvant, asa cum am gasit-o pe siteul www.dulcegarii-culinare.ro, deoarece mi-a placut foarte mult prezentarea lui Antonina.

Incep cu aluatul: intr-un vas am pus 150 grame faina, i-am facut un crater, am spart acolo1 ou, apoi am feliat 90 g unt rece caruia i-am dat drumul ... in faina.. plus un varf cutit sare, musai 1 lingura cu apa si 50 grame nuci macinate pentru extra flavors..  


Am framantat rapid aluatul, am format o bila oarecum lipicioasa si am bagat-o in congelator pentru o ora.. Voi - sa o uitati cat mai mult timp la rece (clar in frigider, nu congelator ca mine..  eu am o scuza, ma grabeam:)). Fragezimea aluatului este direct proportionala cu timpul petrecut la rece... so, va recomand cel putin 3 ore, iar daca uitati de el peste noapte..     nu-i bai.. va fi si mai grozav..
 

Am uns cu unt o tava de tarta cu diametrul de 26 cm si n-am folosit nici un sucitor pentru aluat, l-am intins efectiv cu mana... se si vede cat e de imperfect ;)) Deasupra l-am acoperit cu o foaie de copt, am trantit acolo niste paste, mai multe decat vedeti voi aici, alune neprajite.. nu ma intrebati ce-am facut cu ele ca nu va zic ;).. dar nu inainte sa intep foarte bine aluatul - pe toata suprafata... ca sa nu-l umfle-n pene aerul de dedesubt..

Am dat tava la cuptor pentru 25 minute la 180 grade, apoi am scos foaia de copt cu pastele si alunele calare pe ea si am bagat tare 200 grade pentru inca 5 minute... Trebuie sa fie bine coapta si sa aibe o culoare care sa va sugereze asta.. :) Dupa ce s-a copt, am lasat tarta la racit si mi-am vazut mai departe de crema..  Cat despre aceasta ..  voila..

Turnati intr-un vas 500 ml lapte, aruncati acolo semintele si batonul de vanilie, dati laptele o data in clocot, apoi luati vasul de pe foc.. si va apucati de oua .... bah nu va ganditi la prostii ;) (e vorba de pastaia de vanilie despicata pe din doua si eliminata dupa fierbere din lapte).

Mixati 4 oua intregi cu 180 grame zahar si 80 grame faina, apoi turnati putin cate putin din laptele fierbinte (din care ati pescuit batonul de vanilie) amestecand fara oprire cu lingura de lemn. Puneti vasul asta pe foc (cugetati from the beginning in ce vas mixati ouale alea) si invartiti mereu cu lingura sa nu se prinda crema de fund... la fundul vasul ma refeream ofc ! ;)

Frecati repede cocoloasele batand viguros crema cu un tel si dupa ce s-a legat minunatia asta pe foc, se da deoparte si se mai bate nitel.  Apoi se lasa la racit .. iar intr-un final se intinde pe aluatul de tarta, premiindu-se cu aceasta minunata coronita din capsune proaspete.." Pofta buna!


2 comentarii:

  1. Ai venit la fix;chiar acum cautam ceva deosebit pentru o tarta;multumesc si o zi buna!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa iti fiu de folos. Sa-mi spui cum a iesit, lasa un link aici.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...