vineri, 15 martie 2013

Retete de post - Paste cu sos de ardei copti



Am gasit aceasta reteta simpla pe siteul www.retetecalamama.ro.

Eu am făcut o variantă "de post", fără smântână, dar cu mai multă passata (am pus vreo 6-7 linguri în loc de 3).

Se anuntasera niste musafiri "nepoftiti" si trebuia sa ii servesc cu ceva. In criza de timp si avand si frigiderul foarte nud, am recurs la aceasta reteta simpla si de post.

Nu am mai avut timp sa fac poze si cu pastele cu sos de ardei copti montate pe farfurie, dar mi se pare suficient de bună și cea din ultimul pas, când sunt încă în tigaie pastele.

Multumesc Laura Laurentiu!


Ingrediente:

- 400 de grame de paste scurte (eu am folosit penne)

- 600 de grame de ardei gras (sau 400 de grame de ardei copti congelati sau la borcan)

- 2 catei de usturoi

- 3 linguri de ulei de masline

- 7 linguri de bulion de rosii concentrat (passata)

- 2-3 ramuri de busuioc proaspat sau 1 lingurita de busuioc uscat

- sare si piper




Preparare:

1. Se pune pe foc o oala de 4-5 litri cu apa in care se adauga 1 lingura buna de sare.

2. Ardeii copti se taie in fasii.

3. Se curata si zdrobeste usturoiul, se pune uleiul de masline intr-o tigaie rece, incapatoare, se adauga usturoiul zdrobit si se pune pe foc, amestecand continuu, pentru ca usturoiul sa isi elibereze treptat aroma in uleiul care se incalzeste (daca nu va place in mod deosebit usturoiul, lasati cateii intregi si deindata ce uleiul s-a incalzit si cateii de usturoi devin usor aurii indepartati-i din tigaie).

4. In momentul in care apa fierbe in clocot, se plonjeaza pastele in oala. Pastele se vor fierbe cu 2 minute mai putin decat timpul de fierbere indicat pe pachet (de exemplu, daca pe pachet scrie 9 minute, se vor fierbe doar 7).

5. Deindata ce incepe tigaia sa sfaraie sonor, se adauga fasiile de ardei copti impreuna cu suscul pe care l-au lasat.

6. Se calesc fasiile de ardei in tigaie cam 1 minut, apoi se adauga bulionul si busuiocul rupt in bucatele (sau, dupa caz, busuiocul uscat).

7. Se condimenteaza cu sare si piper macinat proaspat dupa gust si se mai da sosul intr-un clocot, apoi focul se opreste.

8. Dupa ce pastele au fiert conform indicatiilor de la punctul 4 (cu 2 minute mai putin decat timpul indicat pe pachet), din apa in care au fiert se colecteaza o ceasca iar restul se scurge. Pastele se scurse se plonjeaza in sosul de ardei, se adauga atata apa de la fierberea pastelor cat sa se poata amesteca usor si se mai fierb in sos inca 2 minute, amestecand din timp in timp pe fundul tigaii ca sa nu se prinda.




Se servesc pastele cu sos de ardei copti imediat, fierbinti, eventual, daca aveti, ornate cu o frunza de busuioc proaspat.

Pofta buna!

Astept sa-mi spuneti cum v-au iesit!.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...