miercuri, 12 decembrie 2012

Supa cremoasa de morcovi cu paine cu usturoi si mirodenii



Ingrediente:
- 10 - 12 morcovi medii, curățați și feliați
- 1 ceapă galbenă, tăiată mărunt
- 2 căței de usturoi tocați mărunt
- 1 lingură ulei de măsline extravirgin
- 1  lingură unt
- 1 1/2 litri supă de pui (eu am folosit cuburi Knorr)
- 1/2 linguriță maghiran
- 1/2 linguriță cimbru
- 1/2 linguriță mărar uscat
- 1/2 linguriță pătrunjel uscat
- sare și piper
- 3 linguri amidon de porumb
- 1/2 cană smânână grasă

Pentru uleiul de pătrunjel:
- 2 legături pătrunjel
- 1/2 cană ulei de măsline extravirgin
- 1/2 linguriță sare



Preparare:

Într-o oală mare se încălzesc ulei și untul la foc mediu. Se adaugă ceapa și se călește până devine translucidă, 4-5 minute .

Se adaugă usturoiul și se mai călesc alte 2 minute.
Apoi se adaugă supa de pui, morcovii și mirodeniile.


Se dă focul mic și se lasă pe foc, neacoperită, 30-35 de minute, până se înmoaie morcovii.

Într-un vas mic se amestecă amidonul de porumb cu 2-3 linguri de apă până când se dizolvă amidonul. 


Se adaugă acest amestec la supă, apoi smântâna, și se mai lasă pe foc alte 15 minute.



La sfârșit, supa se face piure cu ajutorul unui blender.
.


Prepararea uleiului de pătrunjel:

Într-un blender sau robot de bucătărie se amestecă pătrunjelul tocat grosier cu uleiul și 1/2 linguriță de sare. 



Se adaugă câte o lingură din amestecul rezultat la fiecare castron de supă.


La supa aceasta m-am gândit că merge foarte bine niște pâine cu usturoi și mirodenii, pentru care avem nevoie de:

- 1 lingură de unt
- 3-5 căței de usturoi, tocați foarte mărunt
- ce mirodenii aveți prin casă: oregano, busuioc, cimbru, ierburi de Provence, mărar uscat, chiar și un vârf de boia iute.

Se pun untul și usturoiul tocat într-un vas care va intra la microunde  și se încălzesc pentru 1 minut, sau până când se topește untul.

  Se adaugă apoi toate mirodeniile și se amestecă bine.



 Aici ar trebui lăsat amestecul până se întărește din nou untul, dar eu n-am mai avut răbdare așa că am trecut imediat la pasul următor.

Se unge fiecare felie de pâine cu puțin din amestecul de unt cu usturoi și mirodenii. 


Apoi se pun 2 felii de pâine una peste cealaltă și se învelesc în folie alimentară. 


Se dau la cuptor la foc mediu pentru vreo 10-15 minute, iar la final se înlătură cu grijă folia alimentară și se servesc. 

.
Pofta buna!

7 comentarii:

  1. mmmm, arată delicios! :-)
    mmatache@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu prea ma omor eu cu supele, dar pe asta mi-ar place s-o incerc, are o culoare apetisanta!
    dn_zaharia@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. nici eu nu ma omor cu supele insa asta arata chiar bine, mai ales ca mie imi plac morcovii fierti!
    agnes14181@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  4. ce de arome, ce de miresme! sint sigura ca e o sipa faina! mi-am notat reteta!
    daianav@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru ca morcovul e preferatul fetitei mele am sa incerc cu siguranta aceasta supa!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca este foarte gustoasa.Cu siguranta am sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...