luni, 27 mai 2013

Dulcegarii culinare - Clatite cu capsuni


Pozele imi apartin!
Reteta este copy paste de pe: http://bianqua.blogspot.ro numai ca am inlocuit afinele si zmeura, cu capsunile si am umblat un pic si la cantitati!

Ingrediente:
8 oua (albusurile separate de galbenusuri)
600 g de urda sau ricotta (sunt cam aceeasi branza :)
400 ml de lapte
200 g de faina (cantitatea e aproximativa, si pentru ca la faina nu e niciodata fix, puneti pana se face un aluat mai gros decat cel normal de clatite, dar care sa poata fi turnat cu o lingura)
1 praf de copt
putina sare
500 g de capsuni
100 g de zahar
100g de unt
Atentie!! Din ingredientele mentionate iese o cantitate foarte mare de compozitie, suficienta pentru vreo 6-8 persoane! Noi ne-am indestulat 2 persoane și tot au mai ramas vreo 2/3 din compozitie. Am pus-o la frigider si mai facem si maine! :-D

Preparare:
Pentru aluat: luati galbenusele, urda/ricotta si laptele si amestecati-le cu mixerul intr-un bol pana devin o pasta omogena. Puneti o parte din faina (mai puteti adauga mai tarziu daca e prea moale mixul), praful de copt si sarea si amestecati bineeee. 

Intr-un alt bol bateti albusurile spuma. Adaugati albusurile incetisor si integrati-le amestecand usor in aluat, apoi adaugati 1/3 din afine in aluat.







Pentru sirop (topping), puneti restul de capsuni intr-o cratita, cu zaharul si jumatate din unt si dati la foc cateva minute, pana se topesc zaharul si untul si devine un fel de compot. Luati de pe foc si siropul e gata!


Se topeste putin unt in tigaie si cand se face tot balonase se pune aluatul cu lingura si se intinde uniform. Ar trebui sa iasa cam de 1 cm grosime (aproximativ). Nu incercati sa intoarceti clatita din tigaie, cum se face cu clatitele normale, pentru ca nu va merge :d... luati o spatula si dupa 1-2 minute sau cand vedeti ca face clatita niste mici bule, intoarceti-o cu spatula. 

intoarceti si
 Turnati sirop din abundenta!
Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Desi apreciez ca mi-ai citat blogul, totusi nu mi se pare frumos sa spui ca te-ai inspirat si apoi sa dai copy paste la 99% din text. La sfarsitul blogului meu este un trademark de copyright si nu mi se pare normal sa copiezi textul si sa declari ca l-ai scris tu. http://bianqua.blogspot.com/2011/08/clatite-cu-afine-si-zmeura.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cui sa-i spun ca m-am inspirat? Am spus clar ca reteta dupa care m-am inspirat este a ta.
      Cum sa-i scriu alt text daca asta este reteta pe care am folosit-o?!
      Pot scrie ca textul este luat cu copy paste de pe blogul tau!
      Mai mult de atat nu stiu ce sa fac!

      Ștergere
    2. Eu sper si cred ca nu ti-am provocat daune!
      Pe viitor nu o sa mai folosesc retete de pe blogul tau!

      Ștergere
    3. Am modificat: "Reteta este copy paste de pe: http://bianqua.blogspot.ro numai ca am inlocuit afinele si zmeura, cu capsunile si am umblat un pic si la cantitati!"

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...