sâmbătă, 15 iunie 2013

Gogosi


"Mama care faci gogosi" s-a transformat in "Tata care faci gogosi"!
Sotia face de obicei gogosi, dar ea ne fiind acasa, ceilalti membri ai familiei au decretat: "Tata faci gogosi...da sa iasa pufoase ca ale lui mami".
Si uite asa, vrei nu vrei, m-am documentat (traiasca Google) si am gasit pe blogul Betty's Kitchen, o reteta de gogosi care seamana cu cele facute de a mea consoarta.
Daca mi-au reusit, sa-mi spuneti voi! Dupa lupta care am dus-o ca sa ii pastrez si nefastei mele cateva, as zice ca...ori le-a placut, ori le-a fost foame!
Hai sa trecem la reteta, pe care o redau cuvant cu cuvant.
P.S. Eu nu am avut zahar pudra si a trebuit sa macin!



Ingrediente: 
- 1 plic drojdie uscată 
- 500 g făină
- 250 ml apă călduţă
- un praf de sare
- 2 pumni de zahăr
- 2 linguri de ulei
- coajă de lămâie
- esenţă de vanilie
Mod de preparare: 
Drojdia se amestecă cu apa călduţă, sarea şi zahărul până se dizolvă bine. Apoi se adaugă făina si esenţele şi se frământă totul cu ulei. Dacă e nevoie, se mai poate adăuga făină, până devine un aluat elastic. Îl lăsăm la dospit.
Apoi luăm câte o bilă de aluat, pe care o întindem direct pe o suprafaţă înfarinată, fără a o mai frământa. Foaia trebuie să fie mai grosuţă. Tăiem cercuri cu un pahar.
Le lăsăm pentru 10 minute să se mai odihnească.

Încingem bine bine uleiul, apoi punem gogoşile în baia de ulei, cu susul în jos.  Asta e secretul ca ele să se umfle frumos şi să rămână goale în mijloc.


Le scoatem si le dam prin zahar.





Pofta buna si spor la bucatarit!

Un comentariu:

  1. Bune,bune de tot;dar sunt si retete mai simple,la fel de pufoase,cum e reteta mea de exemplu!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...