miercuri, 22 mai 2013

Retete simple - Cartofi noi la cuptor cu cimbru si busuioc

O noua rețetă incredibil de bună!!!
Aseara cu vecinii m-am certat, pentru ce mirosuri au suportat si aici vorbesc de aromele nemaipomenite ale cartofilor noi la cuptor!
Am gasit aceasta minunata reteta aici: www.dulcegarii-culinare.ro si nu am stat mult pe ganduri, am trecut la treaba ( si ma felicit pentru alegere ).


Din păcate n-am avut cimbru și busuioc proaspete, am folosit uscate. Și am mai pus și un pic de rozmarin (tot uscat) peste cartofi, în tavă, înainte să-i bag la cuptor.
Sunt extraordinar de buni, dar noi am încercat să mai adăugăm ceva, respectiv am ras niște telemea peste ei. Combinația de dulce cu sărat mi-a plăcut foarte mult!


Ingrediente:
- 1 kg cartofi noi
- 1 lingurita cu varf sare de mare
- cam un pumn frunze de cimbru ( eu am pus o lingura rasa de cimbru uscat)
- 5-6 fire de busuioc ( eu am pus o lingura rasa busuioc uscat)
- 4 catei de usturoi
- 100 g unt
- 6 cuburi zahar brun
- 1 lingurita cu varf unt de arahide

Preparare:
Curatati si taiati, cartofii, in doua daca sunt mai mari, daca nu lasati-i intregi. Ii cantariti dupa ce ii curatati. Ii spalati bine, ii scurgeti de apa si ii puneti asa umezi intr-un bol. Adaugati sarea de mare  si facetile un masaj bland.

Bagati intr-un blender: cimbru, busuiocul, cateii de usturoi ( curatati), untul, zaharul brun, untul de arahide si mixati bine pana se formeaza o pasta

 cu care faceti un nou masaj cartofilor, pe care nu i-ati scurs de zeama.
Cuptorul fiind deja incins, puneti o foaie de copt intr-o tava, aruncati cartofii acolo, avand grija sa nu-i permiteti sosului sa curga din hartie-n tava ..deci puneti o bucata mai mare - nu faceti economie.
Acoperiti cartofii cu o folie de aluminiu si dati tava la cuptor pentru 30 - 40 minunte  - 1 ora la 190 grade.. depinde de cuptor.. Pe ultima suta de metrii, ii lasati descoperiti.. pentru crusta ;)
Va dati seama dupa miros cand sunt gata!

Pofta buna!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...