joi, 11 aprilie 2013

Retete culinare - Placinta cu branza de capra si leurda


Nu am mancat in viata mea leurda si m-am gandit sa incerc, mi-am dat seama ce mult am pierdut.
Denumita in popor ai-de-padure sau ai-ciorasc, leurda este unul dintre primii vestitori ai primaverii, care inunda la suprafata solului inca din luna martie, imediat dupa ghiocei.
Prin consumul intern, leurda actioneaza favorabil in numeroase afectiuni maladive.
Frunzele proaspete, excelente in salatele de primavara. 
Mai multe gasiti aici:
http://www.armonianaturii.ro/Leurda-excelent-purificator-al-sangelui.html*articleID_867-articol

Ingrediente:
- 5 legaturi, maricele, de leurda
- 2 legaturi de ceapa verde
- 300gr branza de capra
- 3 linguri de ulei de masline, pentru calit
- 5 linguri de ulei de masline pentru uns foile
- 2 oua pentru compozitie si 2 pentru uns
- 1 pachet de foi de placinta
- 1-2 legaturi de marar
- sare, piper, dupa gust


Preparare:
Curatam leurda de codite si o spalam bine.
Intr-o cratita mai mare, cam 4 l, dam in clocot 5 minute apa, luam de pe foc si punem leurda sa se opareasca, tot cam 5 minute.
Scurgem leurda de apa si o tocam marunt.
Spalam mararul si il tocam marunt.
Dam branza prin razatoare cu ochiuri mari sau o faramitam cu furculita.
Curatam, taiem marunt si calim in 3 linguri de ulei ceapa.
Amestecam toate ingredientele si adaugam doua oua batute bine.
Condimentam cu sare si piper dupa gust si mai amestecam putin.
Ungem o tava termorezistenta cu ulei si punem jumatate de foi, ungand fiecare foaie. Peste foi punem compozitia de branza cu leurda, ceapa si marar si o acoperim cu restul de foi, care le ungem pe fiecare in parte.
Batem bine doua oua si ungem placinta pe deasupra.
Dam la cuptorul bine incins pana se rumeneste frumos, (cam 45 de minute, in functie de cuptor).
Este un deliciu!
Pofta buna

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...